سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کهکشان
 
قالب وبلاگ

چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم. شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.

1. غرور مانع یادگیری
غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید "پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است" اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم. اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.

2. تعصب مانع نوآوری
هیچ چیز در دنیا بیشتر از تعصب مانع نوآوری و پیشرفت نوع بشر نشده است. به خیلی چیزها چنگ می زنیم و تعصب داریم اما نمی دانیم چرا. اگر در مورد خیلی از باور ها و روش های زندگی مان فکر کنیم فلسفه خاصی برایش نداریم درحالیکه شاید هر روز اجرایش کنیم. هرکسی که توانسته زیان های جبران ناپذیر تعصب بیجا را در زندگی اش کشف کند درهای تازه ای به رویش باز شده و دنیا را از منظر جدیدی دیده است.

3. کم رویی مانع پیشرفت
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. اگر تمام جهان بگویند شما انسان بااستعدادی هستید تا زمانی که عقاید و افکارتان در ذهنتان باقی بماند نمی توانید پیشرفت کنید. دیگران با دیدن چهره موجه و رفتار شما به ارزش های شما پی نخواهند برد. تنها زمانی که لب به سخن بگشایید می توانید به پیشرفت دست یابید.

4. ترس مانع ایستادن
ترس مانع اصلی ثابت قدمی و پایبندی انسان بر اعتقاداتش است. ترس از قضاوت دیگران، ترس از طرد شدن، ترس از عدم موفقیت سبب می شود شما هرچقدر هم به درست بودن چیزی ایمان داشته باشید برای داشتن و عمل کردن به آن کاری نکنید.

5. تخیل مانع واقع بینی
انسان بی رویا غیر قابل تحمل است چه برای خودش و چه برای دیگران اما زندگی در تخیلات و توهم باعث می شود ما در دنیایی غیر حقیقی زندگی کنیم و زمانی از خواب غفلت بیدار شویم که خیلی دیر است.

6. بدبینی مانع شادی
انسان بد بین زندگی را به کام خود و نزدیکانش تلخ می کند. این جور افراد در بهترین قصر ها و زیبا ترین بنا ها به دنبال ترک های دیوار اند. باور کنید این زندگی برای هیچ کس به اندازه خودشان سخت نیست. شما می توانید از آنها پرهیز کنید اما خودشان به هیچ وجه نمی توانند از دست خودشان فرار کنند.

7. خود شیفتگی مانع معاشرت
حیات بشر به تعامل با دیگران بستگی دارد. بنابراین ما ناچار هستیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اما هیچ کس خواهان هم نشینی با انسان خود شیفته نبوده و نخواهد بود.

8. شکایت مانع تلاش گری
آنکه دائما در پی مقصر و شکایت و شماتت دیگران است عملا دست از تلاش برداشته چون مشغول یافتن مقصر است! به همین سادگی زندگی تان را هدر ندهید.

9. خود بزرگ بینی مانع محبوبیت
همه انسان ها دوست دارند در نظر دیگران به بهترین شکل دیده شوند اما وقتی دائما خودمان را در موضع قدرت و برتری قرار می دهیم سایرین را بیزار می کنیم و از خودمان فراری می دهیم.

10. عادت کردن مانع تغییر
عادت مانع تغییر است و باعث می شود سالهای سال در یک مکان، زمان، موقعیت و شرایط درجا بزنیم.


[ پنج شنبه 93/12/21 ] [ 6:27 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]

اشاره ای به تـمام عادتـهای کودکان بالای 1 سال


در این مطلب 18 نوع عادت از کودکان 18 ماهه را برایتان شرح داده ایم که شاید در فرزند شما همه وجود داشته باشد. البته لازم به اشاره است که همه این عادت ها را همه 18 ماهه ها ندارند. اما در بیشتر آنها می توان رفتارهای مشابه را دید.

1. نشستن و استراحت کردن
کودکان در این سن گاهی دوست دارند به جای بازی و راه رفتن های زیاد، ساعت ها در یک گوشه بنشینند و برای خود استراحت کنند.

2. آشوب به پا کردن
در این سن فقط کافی است چند دقیقه از آنها غفلت کنید. آن وقت است که باید منتظر رویدادهای بد یا عجیب باشید. یا در حال به هم ریختن جایی هستند یا دارند کاری می کنند که نباید. به طور مثال، دخترها شاید مشغول از بین بردن لوازم آرایش مادرهای خود باشند و پسربچه ها شاید در حال خراب کردن یک وسیله، یا آتش بازی یا ...

3. ریزریز کردن همه چیز
کودکان در این سن به پاره کردن کاغذ و پارچه و هرچیزی که توانش را دارند، بسیار علاقه دارند. کافی است او را با حجمی از کاغذهای رنگی تنها بگذارید. هنگام بازگشت، با صحنه ای از کاغذهای پاره شده ای که در گوشه و کنار اتاق پخش شده اند، مواجه خواهید شد.

4. لباس عوض کردن
جالب است که بدانید کودکان 18 ماهه به لباس علاقه خاصی دارند و دوست دارند به طور مرتب لباس های خود را عوض کنند. آنها شاید لباس هایی بپوشند که از نظر شما خوب نیست اما خودش در دنیای کودکانه خودش، لباس هایش را بسیار فاخر و برازنده فرض می کند و دوره می افتد در خانه تا آنها را به همه اعضای خانواده نشان دهد.

5. علاقه به در آغوش بودن
کودکان در این سن بسیار تمایل دارند در آغوش والدین خود باشند و در هر زمان ممکن خودشان را به پدر یا مادرشان می رسانند تا آنها را در آغوش بگیرند. این لحظه ها، علاوه بر کودک برای والدین نیز بسیار عزیز و ماندگار است و آنها می توانند از این فرصت برای عشق ورزیدن به فرزند خود نهایت استفاده را ببرند.

6. غلبه بر ترس
ترسیدن از مسایلی که برای کودک هراس‌آور بودند در این سن به مرور از بین می رود. 18 ماهه ها یاد می گیرند چگونه به طور مثال، از آب تنی در استخر لذت ببرند و دیگر از قرار گرفتن در آب ترسی نخواهند داشت.

7. خاله بازی
از این سن خاله بازی های فرزندان شما آغاز می شود. البته این مساله در میان دخترها رواج بیشتری دارد و آنها دوست دارند نقش مادر خانواده را در دنیای خیالی خود بازی کنند. با قابلمه های پلاستیکی روی اجاق های پلاستیکی غذا می پزند و در استکان های کوچک و رنگی خود برای مهمانانشان چای می آورند.

8. شب زنده‌داری
کودکان در این سن گویا دنیا را تازه کشف کرده اند و می ترسند اگر بخوابند از همه رویدادهای اطرافشان بی نصیب می شوند. آنها هر شب دیتر از شب قبل می خوابند و اگر بتوانند تا خود صبح بیدار خواهند بود. اما باید این مشکل را از همان ابتدا مدیریت و برطرف کنید. زیرا علاوه بر سلامتی خود کودک برای شما به عنوان والدین نیز دشواری هایی دارد.

9. جیغ زدن
اعصاب خوردکن‌ترین کاری که کودکان می توانند انجام دهند همین جیغ زدن های زیاد است. آنها با زیرکی ذاتی که دارند درست مواقعی را برای جیغ زدن های خود انتخاب می کنند که ساکت است. به این ترتیب می خواهند جلب توجه کنند و وقتی شما به او نگاه می کنید، او لذت می برد و لبخند می زند.

10. شکلک درآوردن
کودکان در این سن بسیار دوست دارند از خود اداهای خنده‌دار در بیاورند. مثلا موش می شوند و چشمانشان را ریز می کنند، دماغشان را چین می دهند و لب هایشان را جمع می کنند تا واقعا شبیه موش شوند. آنها از شکلک درآوردن در موقیعت های مختلف بسیار لذت می برند و این برایشان بسیار هیجان انگیز است.

11. نشستن روی صندلی
آنها دوست دارند خودشان به تنهایی و بدون کمک دیگران روی صندلی بنشیند. با اینکه شاید برایشان سخت باشد تا خود را بالا بکشند و بنشینند، اما بسیار به این کار اصرار دارند.

12. زیاد خوراکی خوردن
کودکان 18 ماهه عاشق خوردن انواع خوراکی ها هستند و هر چه به آنها بدهید در چشم بر هم زدنی می خورند و تمام می کنند. بسیار جالب است که بیشتر آنها هم لاغر هستند و آدم می ماند این همه خوراکی در کجای معده آنها قرار گرفته است! در این سن از خواب که بیدار می شوند، تقاضای غذا و خوراکی دارند. شاید بتوان به آنها ماشین بلعنده نسبت داد.

13. ادای بزرگ تر‌ها را درآوردن
کودکان در این سن حس بزرگ شدن دارند و در بیشتر مواقع می خواهند ادای بزرگ ترها را در بیاورند. دخترها از مادر یا خواهر بزرگ تر خود و پسرها از پدر و برادر بزرگ ترشان تقلید می کنند.

14. کشف دنیا
کودکان در این سن دوست دارند جاهایی بروند و مناطقی از خانه را کشف کنند که تاکنون ندیده و کشف نکرده اند. این فرشته های کوچک همانند کاشف های واقعی همه جا را زیر و رو می کنند تا ببینند کجاهای خانه را تاکنون زیر و رو نکرده اند.

15. تنوع در غذا خوردن
آنها دوست دارند به وسایل جدید و متفاوت غذاهای خود را میل کنند. یا دوست دارند مثلا سیب سبز را با سس کچاپ امتحان کنند. غذا خوردن به این روش برایشان هیجان بسیاری دارد. باید به آنها اجازه این کار را بدهید.

16. پریدن روی مبل یا تخت
احتمالا خودتان هم در دوران کودکی این لذت و صف‌ناپذیر را امتحان کرده اید. بالا و پریدن روی تخت یا کاناپه های فنری یکی از بهترین و هیجان انگیزترین بازی های این سن است. وقتی روی تشک تخت می پرید و فنرهای آن شما را بالا پرت می کنند چیزی است که فقط در کودکی می توان آن را تجربه کرد. پس به فرزند خود سخت نگیرید.

17. بالا رفتن از همه جا
کودکان در این سن دوست دارند از در و دیوار بالابروند. گویا این بالا رفتن به آنها حس بزرگی می دهد. هر چه هست، باید مراقبشان باشید تا مشکلی برایشان پیش نیاید. یا از جایی بالا نروند که مناسب نیست.

18. آغاز حسادت ها
کودکان در این سن حسادت کردن را می آموزند و آن را بروز می دهند. کافی است شما با برادر بزرگ تر او حرف بزنید یا به پدرش توجه بیشتری نشان دهید، آن وقت است که یا افسرده و ساکت می شوند یا شروع می کنند به اعتراض به روش های کودکانه خود.


[ پنج شنبه 93/12/21 ] [ 6:6 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]

قبل از خواب از خوردن این 10 ماده غذایی صرفنظر کنید


همه دوست دارند که قبل از خواب چیزی بخورند اما اینکه تصمیم بگیرید چه بخورید، تاثیر قابل‌توجهی بر خوابتان دارد. با اینکه خوردن بعضی غذاها کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید، خیلی از غذاها (مثل غذاهای چرب) می‌تواند به کلی خوابتان را بر هم بزند. خیلی چیزها هست که ممکن است باعث ایجاد اختلال در خواب شما شود؛ پس دیگر با تصمیمات اشتباهی که برای شامتان می‌گیرید، اوضاع خوابتان را بدتر نکنید. اگر می‌خواهید شب‌ها با آرامش کامل بخوابید، از خوردن این 10 ماده‌غذایی قبل از خواب خودداری کنید:

1. بستنی: شاید خوردن یک کاسه بستنی قبل از خواب به نظرتان آرامش‌بخش بیاید اما خاصیت آرامش‌بخشی آن محدودیت دارد!
بستنی سرشار از چربی است و مطمئناً نمی‌توانید قبل از خواب چیزی از آن چربی‌ها را بسوزانید و همه آن قندها قبل از اینکه بخوابید، بدنتان را سرشار از انرژی می‌کنند و به این ترتیب پیام متناقضی به بدنتان می‌فرستید. از این گذشته، این قندها در بدن ذخیره شده و به چربی تبدیل می‌شوند. همچنین محققان دریافته‌اند که خوردن موادغذایی با قند بالا قبل از خواب، موجب کابوس می‌شود. بنابراین بااینکه مزه آن به نظرتان آرامش‌بخش می‌رسد، اما خوردن آن قبل از خواب نتیجه جالبی برایتان به دنبال نخواهد داشت.

2. کرفس: شاید دیدن کرفس در این لیست متعجبتان کند اما یک دلیل ساده برای آن وجود دارد. کرفس یک ادرارآور طبیعی است. این یعنی باعث می‌شود برای رفتن به دستشویی از خواب بیدارتان کند. ادرارآورها به این دلیل میزان ادرار را بالا می‌برند که آب وارد بدنتان می‌کنند. بنابراین اگر قبل از خواب مقدار زیادی کرفس بخورید، خواب چندان راحتی نخواهید داشت. سبزیجات ازجمله موادغذایی بسیار مغذی برای بدنتان هستند اما از خوردن بعضی از آنها مثل کرفس قبل از خواب خودداری کنید.

3. پاستا: پاستا ازجمله غذاهایی است که درست کردن آن بسیار راحت است و به همین دلیل وقتی شب از سر کار خسته به خانه می‌آیید، یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند سریع شکمتان را سیر کند.

پاستا کربوهیدرات خالص است و اگر بخواهید بلافاصله بعد از خوردن آن به رختخواب بروید، همه آن به چربی تبدیل خواهد شد. از این گذشته، چیزهایی که به آن اضافه می‌شود مثل روغن، پنیر، خامه و سس گوجه‌فرنگی، به انباشته شدن این چربی‌ها اضافه خواهد شد. پاستای گوشت هم شاخص گلیسمی بالایی دارد و این یعنی قند خونتان را تحریک کرده، خوابتان را به تعویق می‌اندازد و ممکن است شب بیدار نگهتان دارد.

4. پیتزا: اگر می‌خواهید قبل از خواب به شکمتان یک تمرین حسابی بدهید، یک پیتزای چرب و نمکی بخورید. معده شما، درست مثل سایر اعضای بدنتان، نیاز به استراحت دارد اما پیتزا به هیچ عنوان غذای سبکی محسوب نمی‌شود. با خوردن آن معده‌تان حسابی مشغول می‌شود.

لایه سس گوجه‌فرنگی خاصیت اسیدی بالایی دارد که این هم محرک دیگری برای رفلکس اسید معده است اما به طور کلی، رویه‌های پرچرب پیتزاها ــ بخصوص گوشت‌ و پنیر ــ به اندازه کافی ضربان قلب شما را بالا خواهند برد. مطمئناً دوست ندارید شب بخاطر تپش قلب از خواب بیدار شوید. اگر هم واقعاً دوست دارید در این ساعت از شبانه‌روز پیتزا بخورید، بهتر است پیتزایی با رویه سبک‌تر انتخاب کنید. احتمالاً فکر می‌کنید با خوردن یک تکه پیتزا هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید، اما آیا واقعاً با یک تکه می‌توانید سیر شوید و دست از خوردن بکشید؟

5. آب بنات: اگر کابوس دیوی در کمد دیواری یا زیر تخت خوابتان را برهم می‌زند، پس بهتر است خوردن شیرینی جات قبل از خواب را کنار بگذارید.

یکی از ساده‌ترین و بدترین چیزی که ممکن است خواب خوشتان را بر هم بزند، کابوس‌هایی است که خیلی واقعی به نظر می‌رسند. در یک بررسی جدید مشخص شد، 7 نفر از هر 10 نفر از کسانیکه قبل از خواب موادغذایی ناسالم مثل آب‌نبات می‌خوردند، بیشتر دچار کابوس می‌شدند. فرضیه پشت این تحقیقات این است که میزان بالای قند، امواج مغزی کابوس‌‌مانند و ترسناک ایجاد می‌کند. پس اگر می‌خواهید شب‌ها راحت بخوابید، از خوردن آب‌نبات و تنقلات مشابه قبل از خواب خودداری کنید.

6. سیریال (غلات صبحانه): خیلی‌ها دوست دارند درست قبل از خواب یک کاسه سیریال به همراه شیر بخورند اما بهتر است مراقب باشید چه نوعی از آن را انتخاب می‌کنید.

سیریال‌ها معمولاً میزان بالایی قند تصفیه‌شده در خود دارند و سرشار از کربوهیدرات هستند. اینها باعث بالا رفتن قندخون شده که باعث می‌شود بدنتان دیگر به حالت آرامش قبل از خواب نرسد.

به جای مصرف سیریال‌های پرقند، سیریال‌های سالم‌تری انتخاب کنید. آنها که از غلات کامل و قند بسیار پایین درست شده‌اند، انتخاب بهترین برای قبل از خواب هستند.

7. سیر: اگر کنار کسی می‌خوابید، بهتر است از خوردن سیر قبل از خواب خودداری کنید اما به دلایل دیگری هم به جز بوی بد دهان باید از خوردن آن اجتناب کنید، سیر یکی از سبزیجات گرم است اگر با غذاهای پرادویه و تند همراه شود، خواصی دارد که می‌تواند موجب بالا رفتن ضربان قلب شود.

همچنین در خیلی افراد با عارضه جانبی معده‌درد همراه است، بنابراین اگر معده ضعیفی دارید یا در معرض رفلکس اسید معده هستید، بهتر است به کلی از خوردن آن قبل از خواب منصرف شوید.

8. شکلات تلخ: کیست که دوست نداشته باشد قبل از خواب یک تکه شکلات بخورد تا با گرمایی که در بدنش ایجاد می‌کند آرامش پیدا کند؟ متاسفانه اگر می‌خواهید خوابی خوب و باکیفیت داشته باشید، شکلات تلخ یکی از آن موادغذایی است که باید از خوردن آن قبل از خواب اجتناب کنید.

شکلات تلخ منبع خوبی از کافئین است که باعث بیدار نگه داشتن شما می‌شود. تقریباً همه شکلات‌ها مقداری کافئین در خود دارند و بیشتر از آن شکلات سرشار از محرک‌هایی مثل تئوبرومین است که ضربان قلب را بالا می‌برد. تنها شکلات سفید است که حاوی این محرک نیست و محتوای کافئین آن هم پایین است و می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب مصرف کنید.

9. الکل: یک باور کلی وجود دارد که نوشیدن مقدار مشخصی نوشیدنی الکلی قبل از خواب شما را به خوابی عمیق می‌اندازد اما این باور چندان صحیح نیست. بااینکه الکل به خوابیدن شما کمک می‌کند اما استراحتی کامل و باکیفیت برایتان به همراه نخواهد داشت.

در واقع الکل در عملکرد خواب برای تجدید قوا اختلال ایجاد می‌کند و معمولاً بعد از مصرف آن خوابتان بسیار سبک بوده و حتی چندین بار در طول شب بیدار خواهید شد، از اینها گذشته، کسانیکه به طور منظم برای خوابیدن از نوشیدنی الکلی کمک می‌گیرند، به آن وابستگی و اعتیاد پیدا می‌کنند.

10. گوشت قرمز: یکی از ایرادهای بزرگ گوشت قرمز این است که سرشار از پروتئین و چربی است که بدنتان را برای ساعاتی طولانی بعد از مصرف، پرکار نگه می‌دارد. برای اینکه بتوانید به خواب عمیق‌تری بروید، همه اعضای بدنتان باید در آرامش باشند. البته منظورمان این نیست که به کلی مصرف گوشت را کنار بگذارید، زیرا این ماده‌غذایی سرشار از آهن و تریپتوفان است که به خواب شما کمک می‌کند. فقط نباید آن را درست قبل از خواب مصرف کنید تا در طول شب بدنتان مشغول هضم و گوارش آن نباشد.


[ پنج شنبه 93/12/21 ] [ 5:54 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 66689