سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کهکشان
 
قالب وبلاگ

عاداتی که دندان هایتان را نابود می کنند


خراب شدن دندان دلایل متعددی دارد که نشات گرفته از رفتارهای سلامتی و عادات و سبک زندگی افراد است. حتی به هم ساییدن دندان ها عادتی ناخوشایند است که شاید مبتلا به آن از عوارض جدی آن بر روی دندان بی خبر باشد. عادتی که برخی ناخودآگاه و برخی از روی عصبانیت آن را تکرار می کنند در این میان حتی افرادی علاقه به تکرار این اشتباه هم دارند. در ادامه این مطلب به مواردی که در هر صورت موجب تخریب دندان ها می شود را مرور می کنیم.

:: جویدن یخ

یخ ماده ای طبیعی و بدون شکر است بنابراین ممکن است تصور کنید خوردن آن ضرری ندارد اما جویدن قطعات سخت یخ میتواند دندانهایتان را لب پر کرده و یا حتی دچار ترک خوردگی کند. اگر جویدن یخ موجب تحریک بافت نرم داخل دندان شود، دندان درد مکرر حاصل آن خواهد بود. غذاهای داغ و سرد ممکن است موجب درد سریع و شدید و ناگهانی یا دندان درد ادامه دار شود. دفعه بعدی که هوس یخ خوردن کردید، مقداری آدامس بدون شکر به جای آن بجوید.

:: انجام ورزش بدون محافظ دهان

هنگام انجام هر گونه ورزش برخوردی، بدون محافظ دندان به میدان نروید. محافظ دندان یک ابزار پلاستیکی پرسی است که از ردیف بالایی دندانها محافظت مینماید و بدون آن ممکن است دندان هنگام وارد آمدن ضربه، لب ترک خورده و یا حتی بشکند. محافظ دندان متناسب با خود را میتوانید به صورت آماده خریداری کرده و یا از دندان پزشک بخواهید محافظ دهان مخصوص شما بسازد.

:: شیشه شیر هنگام خواب

محافظت از دندان هیچ وقت زود نیست. اگر هنگام خواب کودک شیر خواره به او شیشه شیر یا آبمیوه بدهید، دندانهای تازه او را در مسیر پوسیدگی قرار میدهید. کودک ممکن است به خوابیدن با شیشه در دهان، عادت کند و دندانهایش در تمام طول شب غرق در شکر باشند. بهتر است شیشه کودک را خارج از گهواره او بگذارید.

:: دندان قروچه

دندان قروچه به مرور زمان پوشش مینای دندان را از بین میبرد. اغلب استرس و عادات خواب موجب دندان قروچه میشوند بنابراین ممکن است کنترل آن دشوار باشد. در طول روز از مصرف غذاهای سفت خودداری کنید تا درد و آسیب ناشی از این عادت کاهش یابد. میتوانید شب هنگام از محافظ دهان استفاده کنید (ابزاری مخصوص محافظت از دندانها در مقابل دندان قروچه) تا در حین خواب دندانهایتان به خاطر ساییده شدن صدمه نبینند.

:: شربت سرفه

این که قطره و شربت سرفه در داروخانه ها به فروش میرسد دلیل نمیشود که مصرف آن ضرری نداشته باشد. بیشتر شربت سرفه ها پر از شکر هستند بنابراین پس از مصرف آنها دندانهایتان را خوب مسواک بزنید. فرقی نمیکند شکر چسبیده به دندانهایتان از شربت سرفه بوده یا شکلات، در هر صورت موجب تخریب دندان میشود. شکر با پلاکهایی که روی دندانها چسبیده اند، واکنش میدهد، سپس باکتریهای موجود در پلاکها شکر را به اسید تبدیل میکنند که مینای دندان را حل میکند و موجب تشکیل سوراخهای ریز در دندان میگردد.

:: پاستیل و آدامس

همه خوراکیهای شیرین پوسیدگی دندان را تسریع میکنند اما برخی از شکلاتها تاثیر مخربتری دارند. آدامس مدتها در دهان قرار دارد و ساعتها محتوای شکر آنها بر روی دندان باقی مانده و به اسید تبدیل شده و این اسید در تماس با مینا قرار دارد. اگر میخواهید آدامس و پاستیل بخورید به جای یک میان وعده جدا، آن را در همراه یک وعده غذایی مصرف کنید. در حین غذا بزاق بیشتری ترشح میشود که اسید و مواد باقیمانده شکلات را تا حدی میشوید و پاک میکند.

:: نوشابه

شکلات تنها منبع شکر دریافتی نیست. نوشابه ها 11 قاشق چایخوری شکر در هر جیره غذایی دارند. علاوه بر آن نوشابه حاوی اسید سیتریک و اسید فسفریک است که مینای دندان را میزداید. نوشابه های رژیمی اگر چه شکر ندارند اما اسید بیشتری به شکل شیرین کننده مصنوعی دارند.

:: باز کردن همه چیز با دندان

باز کردن بطری و پاره کردن پلاستیک با دندان ممکن است مرسوم باشد اما یکی از عادات بدی است که دندانها را خراب میکند. استفاده از دندان به عنوان ابزار میتواند موجب لب پر شدن یا ترک خوردن آن شود. به جای این کار همیشه یک قیچی و در باز کن کوچک همراه خود داشته باشید. دندانهای شما فقط برای خوردن طراحی شده اند.

:: نوشیدنی های انرژی زا

تردیدی وجود ندارد که نوشیدنیهای ورزشی سرد پس از ورزش احساس انرژی و طراوت میبخشند اما این نوشیدنیها معمولا محتوای شکر زیادی دارند و همانند شکلات و نوشابه به مینای دندانهای شما حمله اسیدی میکنند. اگر این نوشیدنیها را به طور مکرر مصرف کنید دندانهایتان دچار پوسیدگی میشوند. یک راه بهتر جلوگیری از بی آب شدن بدن در باشگاه، مصرف آب بدون کالری و شکر است.

:: آبمیوه

آبمیوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدانها است اما متاسفانه بیشتر آنها مقدار زیادی شکر نیز دارند. برخی از آبمیوه ها به اندازه نوشابه شکر دارند. به عنوان مثال در نوشابه پرتقال تنها 10 گرم شکر بیشتری نسبت به آبمیوه پرتقال وجود دارد. میوه ها قند طبیعی دارند بنابراین به دنبال آبمیوه هایی باشید که شکر افزودنی ندارند. همچنین میتوانید با افزودن مقداری آب به آبمیوه حاوی شکر، مقدار شکر آن را کاهش دهید.

:: چیپس سیب زمینی

باکتریهای موجود در پلاک دندان غذاهای نشاسته ای را نیز به اسید تبدیل میکنند. حمله این اسید به دندان بیست دقیقه طول میکشد و اگر غذا بین دندانهایتان باقی مانده باشد یا مرتب میان وعده مصرف کنید، مدت این حمله طولانی تر نیز خواهد بود. پس از مصرف چیپس سیب زمینی یا غذاهای نشاسته ای دیگر که ممکن است بین دندانها باقی بمانند، نخ دندان بکشید.

:: میان وعده مداوم

میان وعده ها باعث میشوند بزاق کمتری در حین غذا ترشح شود و بنابراین ذرات غذا مدت بیشتری در دهانتان باقی بمانند. از میان وعده به دفعات زیاد خودداری کنید و از میان وعده های کم شکر و کم نشاسته مانند هویج، بیشتر استفاده کنید.

:: جویدن مداد

برخی افراد هنگام تمرکز بر کار یا مطالعات مداد یا خودکار خود را میجوند. این کار همانند جویدن یخ، به دندانها صدمه میزند. زمانی که دوست دارید چیزی بجوید، آدامس بدون شکر انتخاب بهتری است. جویدن جریان بزاق را تحریک میکند، بزاق موجب تقویت و استحکام دندانها و محافظت از آنها در مقابل اسیدهای از بین برنده مینا میشود.

:: قهوه

رنگ تیره قهوه و اسیدیته قهوه به مرور زمان موجب زرد شدن دندانها میشود. خوشبختانه لکه حاصل با روشهای مختلف سفید کردن دندان به راحتی پاک میشود. در صورتی که نگران تغییر رنگ دندان خود هستید با دندانپزشک صحبت کنید.

:: سیگار کشیدن

سیگار و محصولات دیگر تنباکو مانند قلیان، زرد شدن دندانها و بیماریهای لثه که منجر به افتادن دندان میشوند را در پی خواهد داشت. همچنین تنباکو موجب سرطان دهان، لب و زبان میشود. اگر به دنبال یک دلیل دیگر برای ترک سیگار هستید، به چهره خود هنگام لبخند فکر کنید.

:: نوشیدنی های الکلی

نوشیدنی های الکلی مینای دندان را خراب کرده و موجب ایجاد لکه های زبر در آن میشوند که دندان را مستعد لکه و پوسیدگی مینماید.

:: زیاده روی در خوردن

زیاده روی در خوردن اغلب شامل مصرف مقدار زیادی شیرینی میشود که به پوسیدگی دندان منتهی میگردد. پرخوری دوره ای پاکسازی (پرخوری و سپس استفراغ عمدی) برای دندان مخرب تر نیز هست چون اسیدهای قوی موجود در مواد استفراغی، دندان را فرسایش داده و آن را ضعیف و شکننده میکنند. این اسیدها موجب بوی بد نفس نیز میگردند. بولیمیا (پرخوری عصبی) میتواند انواع مشکلات سلامتی برای فرد ایجاد کند بنابراین در صورت چنین مشکلی باید به پزشک مراجعه کنید.


[ پنج شنبه 93/12/21 ] [ 5:42 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]

روش‌های درمانی طبیعی برای دفع سنگ کلیه


 سنگ کلیه بسیار دردناک است، به ویژه اگر سنگ در لوله‌هایی که از کلیه به مثانه راه دارند، گیر بیفتد. زمانی که سنگ به مثانه رسید، باید از طریق مجرای ادرار از بدن خارج شود. طبیعتاً مردان، مجرای ادرار بلندتری دارند و به همین دلیل دفع سنگ کلیه برایشان دشوارتر است. برخی از متخصصین این فرآیند را در مردان همانند زایمان در زنان می‌دانند. اگر تاکنون دچار سنگ کلیه شده‌ باشید، می‌دانید که این سنگ‌ها چقدر دردناک هستند. با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های درمانی طبیعی برای این مشکل را با شما در میان بگذاریم.

سنگ کلیه دقیقاً چیست؟
سنگ‌هایی که در کلیه به وجود می‌آیند، از رسوبات مواد معدنی تشکیل شده‌اند. مواد معدنی مختلفی ممکن است در ایجاد سنگ کلیه نقش داشته باشند؛ اما بیشتر این سنگ‌ها از نوعی کلسیم به نام اکسالیت کلسیم ساخته شده‌اند. مصرف بیش از اندازه کلسیم یا اکسالیت باعث تجمع آن‌ها در کلیه می‌شود. سنگ‌ها ممکن است تا چندین هفته، ماه و حتی سال بدون هیچ نشانه‌ای در کلیه باقی بمانند. با این حال، سنگ ممکن است در هر جایی گیر کند. فرد ممکن است در قسمت کمر یا پهلو درد شدیدی داشته باشد.
بیشتر پزشکان یک سری مسکن به همراه میزان زیادی آب برای شما تجویز می‌کنند تا سنگ به صورت طبیعی دفع شود. با این حال، برخی سنگ‌ها بزرگ هستند و نمی‌توانند از طریق ادرار دفع شوند. به همین دلیل باید سریعاً از طریق جراحی خارج شوند.

چند روش خانگی و طبیعی برای دفع سنگ کلیه وجود دارد که در ادامه آورده شده است.


1. شیره درخت افرا و روغن‌زیتون
مصرف میزان زیادی مرکبات، یک روش عالی برای دفع سنگ کلیه است؛ زیرا مرکبات، میزان اسید ادرار را افزایش داده و کلسیم سنگ را حل می‌کند. جعفری نیز یک ادرارآور طبیعی است که به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

مواد لازم
1 فنجان شیره درخت افرا
250 گرم روغن‌زیتون خالص
250 گرم لیموی طبیعی با پوست
250 گرم جعفری
250 گرم عسل خام و طبیعی
لیمو را با پوست به قطعات کوچک تقسیم کنید. آن را در مخلوط‌کن گذاشته و کاملاً مخلوط کنید.
جعفری را بشویید و خرد کنید. آن را به لیمو اضافه نمایید و با هم بزنید.
باقی مواد اولیه را نیز به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. این مایع را داخل یک بطری شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.
هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از این مایع را با شکم خالی میل کنید. به خاطر داشته باشید که روزانه 8 لیوان آب میل نمایید.

2. چای ریحان
چای ریحان معمولاً به عنوان یک نیروبخش برای کلیه‌ها توصیه می‌شود. شما می‌توانید در حالت عادی و به منظور حفظ سلامت کلیه‌ها، چای ریحان را چند بار در روز بنوشید. اگر دچار سنگ کلیه هستید، یک قاشق چای‌خوری عصاره ریحان را با یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی مخلوط کرده و هر روز صبح آن را میل کنید تا سنگ کلیه دفع شود.

3. مکمل منیزیم
تحقیقات متعددی نشان دادند افرادی که همواره دچار سنگ کلیه می‌شوند، اگر روزانه یک مکمل منیزیم مصرف کنند، 92 درصد بهبود می‌یابند. مصرف 300 میلی‌گرم مکمل منیزیم در هر روز، تعداد دفعات سنگ کلیه را کاهش داده و از ایجاد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

4. آب انار
حتماً شنیده‌اید که آب انار مزایای زیادی به همراه دارد؛ اما احتمالاً نمی‌دانید که آب انار یک روش طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه است. این موضوع احتمالاً به دلیل خاصیت اسیدی و محتویات قابض آب انار است. سعی کنید از آب انارهای تازه و طبیعی استفاده کنید.

5. مخلوط آب‌لیمو و سرکه سیب
این گزینه یکی از مؤثرترین روش‌های طبیعی برای دفع سنگ کلیه است. به هنگام مشاهده اولین نشانه‌های درد یا زمانی که پزشک به شما گفته است سنگ کلیه دارید، 55 گرم روغن‌زیتون خالص را با 55 گرم آب لیموی طبیعی مخلوط کنید. این دو ماده را به خوبی با یکدیگر هم بزنید و بنوشید. سپس 300 میلی‌لیتر آب خالی بنوشید و 30 دقیقه منتظر بمانید.
سپس آب نیمی از یک لیمو را بگیرید و آن را به همراه 1 قاشق چای‌خوری سرکه سیب داخل حدود 300 میلی‌لیتر آب بریزید و میل کنید. 30 دقیقه دیگر منتظر بمانید.
تا زمانی که دردتان کم شود یا سنگ دفع شود، این مخلوط‌ها را هر یک ساعت بنوشید.

6. تنباکوی کینیکینیک
تنباکوی کینیکینیک نوعی گیاه است که از زمان قدیم برای درمان سنگ کلیه به کار رفته است. این گیاه با عفونت کلیه‌ها مقابله می‌کند و درد را کاهش می‌دهد. روزانه 3 بار و هر بار 500 میلی‌گرم از این گیاه را مصرف کنید.

7. ریشه قاصدک
این هم یک گزینه خانگی دیگر برای درمان سنگ کلیه است. ریشه قاصدک از صدها سال پیش به عنوان روشی درمانی برای دفع سنگ کلیه به کار رفته است. روزانه 2 بار و هر بار 500 میلی‌گرم از این گیاه را استفاده کنید.

8. گیاه دم‌اسب
دم‌اسب یک روش مؤثر برای دفع سنگ کلیه محسوب می‌شود. تا زمانی که سنگ دفع شود، روزانه 3 الی 4 فنجان دم‌نوش این گیاه را بنوشید یا روزانه یک کپسول 2 گرمی مصرف کنید.


[ پنج شنبه 93/12/21 ] [ 5:38 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]

تغذیه رنگین کمانی با این رنگ های زندگی

زمانی که در حال نوش جان کردن میوه یا سبزی خوش رنگ و لعابی بوده اید چقدر به رنگ آن توجه کرده اید؟ مثلا از خودتان پرسیده اید سیب سرخی که رنگ زیبایش هر کسی را به خوردن آن برانگیخته می کند، چه ویژگی های تغذیه ای دارد یا پرتقال توسرخ یا نارنجی رنگی که آدم را یاد رنگ زیبای خورشید دم غروب می اندازد، اصلا چرا این رنگی و این رنگ بیانگر چه ویژگی های تغذیه ای است؟ و اصلا چرا متخصصان تغذیه تنوع غذایی را پیشنهاد کرده و معتقدند بهترین رژیم غذایی، برنامه ای است که تنوع غذایی در آن رعایت شده باشد؟ همین حالا جواب همه این سوال ها را می خوانید.

رعایت تنوع غذایی بهترین الگوی تغذیه ای است. به این دلیل که ترکیبات غذایی لازم در اختیار بدن قرار می گیرد. انتخاب و مصرف انواع میوه و سبزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این معنی که با خوردن میوه ها و سبزی های مختلف نیاز بدن به انواع ترکیب های ضروری تامین می شود، اما با آگاهی از ترکیب هر یک از میوه ها و سبزی ها می توانید برنامه متنوعی داشته باشید. یکی از راه های شناخت ویژگی های تغذیه ای میوه ها و سبزی ها، رنگ آنهاست. در علم تغذیه رعایت تنوع غذایی از روی رنگ مواد غذایی به "تغذیه رنگین کمانی" معروف است. به همین دلیل رنگ های اصلی موادغذایی را به هفت رنگ اصلی تقسیم بندی می کنند.
 
هر رنگ، یک نشانه
هر رنگ، بیانگر ویژگی خاصی در خوراکی هاست، اما همه رنگ ها نشانه وجود نوعی آنتی اکسیدان در خوراکی مورد نظر است. در واقع هر یک از رنگ ها متعلق به نوعی آنتی اکسیدان است. اگر یادتان رفته، یادآوری کنیم که آنتی اکسیدان ها اصلی ترین عوامل از بین برنده رادیکال های آزاد (از عوامل اصلی ابتلا به سرطان) هستند. بنابراین با رعایت تنوع رنگی در مصرف میوه ها انواع آنتی اکسیدان ها را دریافت خواهید کرد، اما هر رنگ ویژگی خاصی دارد و در پس رنگ هر یک از میوه ها، یک دنیا حرف ناگفته نهفته است.


بنفش، دوست قلب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
اولین رنگ این رنگین کمان غذایی، رنگ بنفش است. طیف این رنگ را آبی ـ بنفش در نظر می گیرند. بنابراین از انگور سیاه تا بلوبری در این گروه قرار می گیرند. خوراکـی های آبی ـ بنفش حاوی آنتی اکسیدان آنتوسیانین هستند. هر چه رنگ میوه تیره تر باشد، میزان آنتوسیانین آن بیشتر است.

ویژگی رنگ: آنتوسیانین مانع لخته شدن خون می شود. بنابراین مصرف میوه های آبی ـ بنفش باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی و مغزی می شود علاوه بر این که به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. ویژگی آنتی اکسیدانی این گروه از میوه ها در رتبه نخست قرار دارد.

خوراکی ها: بادمجان با پوست، شاتوت، انگور سیاه و بنفش، آلو بخارا، گوجه برقانی، کشمش پلویی و انار با رنگ تیره مایل به سیاه.


سبز؛ قاتل سرطان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
این رنگ، رنگ طبیعت است و بسیاری از میوه ها و سبزی ها اصالت شان را حفظ کرده و سبز هستند. دلیل این رنگ سبز وجود آنتی اکسیدانی به نام ایزوتیکوسیانات است. میوه های سبزرنگی مانند کلم و کلم بروکلی که به آنها گیاهان چلیپایی می گویند حاوی دو نوع آنتی اکسیدان دیگر یعنی فیتوکمیکال و ایزوتیکوسیانات هستند. این دو ترکیب به طور خاص باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شوند.

ویژگی رنگ: آنتی اکسیدان ایزوتیکوسیانات به تصفیه بهتر خون کمک می کند. هرچه میزان این آنتی اکسیدان در بدن بیشتر باشد،کبد بهتر فعالیت کرده و خون بهتر تصفیه می شود. علاوه براین میوه های سبزرنگ حاوی ویتامین K، پتاسیم، اسید فولیک، بتاکاروتن و اسیدچرب امگا3 هستند. ویتامین K برای انعقاد مناسب خون ضروری است. پتاسیم موجود در موادغذایی باعث کنترل میزان فشار خون می شود. علاوه بر این که وجود پتاسیم مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان کولون وخون می شود. اسیدفولیک یکی از مهم ترین ترکیبات برای جلوگیری از ابتلا به کم خونی است.

خوراکی ها: کلم برگ، کلم بروکلی، کلم بروکسل، هندوانه ابوجهل، انواع سبزی ها، خیار و کدو
 

زرد ـ سبز، دوست چشم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
میوه هاو سبزی هایی که طیف رنگی شان مخلوط رنگ زرد و سبز است حاوی آنتی اکسیدان دیگری به نام لوتئین هستند. در این میوه ها و سبزی ها رنگ سبز و زرد در کنار هم قرار دارند و گاهی یکی از رنگ ها بر دیگری غلبه می کند؛ اما یکی از رنگ ها کاملا از بین نرفته است.

ویژگی رنگ: لوتئین به طور خاص باعث حفظ سلامت شبکیه چشم می شود. این ترکیب روند پیری شبکیه چشم را کند کرده و مانع کاهش بینایی بر اثر کهولت سن می شود. ویتامین C موجود در این خوراکی ها بالاست.

خوراکی ها: پسته، آووکادو، کیوی، سبزی های دو رنگ سبزـ زرد مانند کرفس


قرمز؛ ویژه آقایان

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org
خوراکی های قرمز رنگ حاوی کارتنوئیدی به نام لیکوپن هستند. این ترکیب نیز نوعی آنتی اکسیدان است. در میان کارتنوئیدها، لیکوپن نیز آنتی اکسیدانی قوی بوده، مانع ابتلا به سرطان می شود. قرمزها حاوی کارتنوئید دیگری به نام "فلاونوئید" نیز هستند.

ویژگی رنگ: لیکوپن موجود در موادغذایی قرمزرنگ، مانع ابتلا به مشکلات غده پروستات بویژه بدخیمی این غده در مردان می شود. علاوه بر این که با جلوگیری از ایجاد لخته خون، مانع بروز سکته قلبی می شود. قرمزها حاوی ویتامین C نیز هستند. بنابراین با خوردن آنها پوست، رگ ها و سیستم ایمنی بدن سلامت می مانند. فلاونوئید موجود در این خوراکی ها ضدالتهاب است.

خوراکی ها: گوجه فرنگی، توت فرنگی، هندوانه، گریپ فروت، گوآوا، قره قاط


زرد ـ نارنجی؛ دوست پوست

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
این گروه از خوراکی ها حاوی دو ترکیب مهم شامل ویتامین C و بتا کریپتوگزانتین هستند. هردوی این ترکیب ها ضمن داشتن ویژگی آنتی اکسیدانی، ویژگی های اختصاصی دیگری هم دارند.

ویژگی رنگ: رنگ زرد ـ نارنجی خوراکی ها نشان می دهد این خوراکی حاوی بتاکریپتوگزانتین است. این ترکیب پیش ساز ویتامین A است. بنابراین مصرف موادغذایی حاوی این ترکیب باعث حفظ سلامت پوست، تقویت بینایی و بالارفتن توان سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماریزا می شود. خوراکی های زرد ـ نارنجی به دلیل ترکیبی که دارند به طور خاص باعث حفظ سلامت چشم شده، مصرف آنها برای بهبود عملکرد شبکیه و عدسی چشم ضروری است. علاوه بر این که وجود ویتامین A و C موجود در این خوراکی ها، آنها را به خوراک اختصاصی برای بهبود کیفیت پوست تبدیل کرده است. بنابراین خوردن یا تهیه ماسک از این میوه ها و مالیدن آن روی پوست باعث شادابی و جوانی آن می شود.

خوراکی ها: انبه، گرمک، سیب زمینی، زردآلو و هویج زرد


نارنجی؛ دوست سیستم ایمنی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
خوراکی های نارنجی حاوی دو ترکیب مهم یعنی "آلفا و بتاکاروتن" هستند. این دو ترکیب محافظ اختصاصی پوست، چشم و سیستم ایمنی هستند.

ویژگی رنگ: اگر خوراکی های نارنجی ـ زرد حاوی ترکیب های ضروری برای چشم هستند و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شوند، خوراکی هایی که رنگ نارنجی مطلق دارند، بیش از نارنجی ـ زردها به سلامت چشم و پوست کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. دلیل آن هم وجود پیش ساز ویتامین A در این خوراکی هاست. علاوه بر این که خوراکی های نارنجی رنگ حاوی ویتامین C و بعضی از آنها حاوی کمی اسیدچرب امگا 3 و 6 است.

خوراکی ها: هویج، پرتقال، نارنگی، نارنج و کدو حلوایی


زرد؛ دوست استخوان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ویژگی این خوراکی ها شبیه زرد ـ نارنجی هاست. این رنگ نشان می دهد خوراکی مورد نظر حاوی گزانتین و زئا گزانتین است.

ویـژگی رنگ: دو ترکیب موجود در خوراکی های زردرنگ، ضمن کمک به حفظ سلامت پوست و چشم به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. بنابراین بهتر است در فصل زمستان که استخوان ها آفتاب کمتری دریافت کرده، در معرض پوکی استخوان قرار دارند، بیشتر از این خوراکی ها استفاده کنید. بعضی از این خوراکی ها سرشار از پتاسیم هستند.

خوراکی ها: لیمـوترش، لیموشیرین، کشمش آجیلی، انگور، موز، سیب زمینی و گلابی

[ شنبه 93/12/2 ] [ 6:29 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 66704