سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کهکشان
 
قالب وبلاگ

بستنی و نکاتی در مورد این خوشمزه تابستانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی از لذت‌ بخش‌‌ترین میان‌وعده‌هایی که در تابستان طرفدارانش بیشتر هم می‌شود، بستنی است. بستنی یکی از عالی ‌ترین منابع انرژی است که دو تا سه برابر شیر چربی دارد و بیش از نصف مواد جامد آن شکر (ساکاروز و لاکتوز) است. بنابراین باید هنگام خوردن آن حساب کالری‌ها را بکنید، ولی اگر رژیم افزایش وزن دارید، خوردن این خوراکی انرژی ‌زا را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. چون در تهیه بستنی از شیر استفاده شده است، بنابراین شما ویتامین A، ویتامین B1 (تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) و ویتامین E را در بستنی خواهید یافت. اگر هم در تولید بستنی میوه‌ای از میوه‌های تازه استفاده شده باشد، ویتامین C نیز در بستنی شما پیدا خواهد شد. کلسیم و فسفر که در شیر بستنی موجود است، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.
 

بستنی گرچه معجونی است از خنکی و شیرینی و خوشمزگی اما این تمام ماجرا نیست. اگر دوست دارید اطلاعات کامل‌تر و جدیدتری در مورد بستنی به دست بیاورید، بد نیست پرسش و پاسخ‌های زیر را با دقت بخوانید ...

1. چرا روی بعضی از بستنی‌ها یخ می‌بندد؟

گاهی وقتی بستنی را از فریزر و بسته‌بندی خارج می‌کنیم، بلورهای ریز یخ بر سطح آن می‌بینیم و نمی‌دانیم دلیل یخ زدن روی بستنی چیست. این مسئله نه ربطی به کیفیت پایین بستنی دارد و نه به زیاد ماندن آن داخل فریزر. تنها دلیل یخ زدن سطح بستنی این است که شما آن را مدتی بیرون از فریزر نگهداری کرده‌اید و پس از نرم و باز شدن یخ، دوباره آن را داخل فریزر گذاشته‌اید. برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلی باید بستنی را تا پیش از مصرف همواره در دمای بین 0 تا منفی 5 درجه سانتی‌گراد داخل فریزر نگه دارید.

2. چرا برای تهیه بستنی‌های خانگی به نمک نیاز داریم؟

اگر اهل درست کردن دسرهای خانگی باشید، شاید این س?ال برایتان پیش بیاید. نمک، ماده‌ای سخت است و ترکیب آن با خامه باعث می‌شود مواد بستنی راحت‌تر سرما را جذب کند و داخل فریزر یخ ببندد.

3. آیا کالری یک اسکوپ بستنی یخی میوه‌ای از یک اسکوپ بستنی خامه‌ای کمتر است؟

یک اسکوپ بستنی یخی یا بستنی ماستی حدود 120 کیلوکالری انرژی دارد و فاقد چربی‌های اشباع است، اما یک اسکوپ بستنی خامه‌ای دارای حداقل 145 کیلوکالری انرژی است که این انرژی با افزودن شکلات یا انواع مغزها به بستنی‌های خامه‌ای به مراتب بالاتر هم می‌رود. از سوی دیگر یک اسکوپ بستنی خامه‌ای حدود 6 گرم چربی اشباع دارد، بنابراین مصرف این‌گونه بستنی‌ها به افراد دچار اضافه وزن یا کلسترول بالای خون توصیه نمی‌شود.

4. چرا خوردن بستنی اعتیادآور است؟

بستنی‌خورهای حرفه‌ای می‌دانند مرتب و روزانه بستنی خوردن می‌تواند پس از مدتی برای فرد اعتیاد به بستنی ایجاد کند. محققان معتقدند شیرینی و چربی بستنی باعث جذب ذائقه‌های مختلف به آن می‌شود، حالا اگر فردی مدام بستنی بخورد، ذائقه‌اش به دریافت شیرینی و چربی بیشتر متمایل می‌شود و به این ترتیب، میل و حرص او به خوردن بستنی بیشتر و بیشتر خواهد شد. تنها راه رهایی از اعتیاد به بستنی، محدود کردن مصرف آن به 2 بار در هفته است.

5. آیا بستنی‌های لایت از بستنی‌های معمولی سالم‌ترند؟

به تازگی بستنی‌هایی با عنوان "لایت" به بازار آمده‌اند و ادعا می‌شود از سایر بستنی‌ها سالم‌تر هستند. بد نیست بدانید چربی این بستنی‌ها حدود 50 درصد و کالری آن‌ها حدود 33 درصد کمتر از سایر بستنی‌هاست اما این دلیلی بر سالم‌تر بودن آن‌ها نیست.

به هر حال در تهیه بستنی‌های لایت هم از خامه استفاده شده است و خامه، هم انرژی دارد و هم چربی اشباع شده. متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل اینکه فکر می‌کنند بستنی‌های لایت سالم‌تر هستند، تعداد یا حجم بیشتری از آن‌ها را در برنامه غذایی‌شان می‌گنجانند و به این ترتیب سالم‌تر که نمی‌مانند هیچ؛ دچار اضافه وزن و چربی بالای خون هم می‌شوند.

6. بستنی ماستی چیست؟

بستنی ماستی به انواعی از بستنی‌ها گفته می‌شود که ویژگی‌های ماستی دارند. بیشتر بستنی‌هایی که ما در حال حاضر آن‌ها را مصرف می‌کنیم، تخمیری نیستند بلکه بلافاصله فرموله و سپس منجمد می‌شوند، اما بستنی می‌تواند تخمیری هم باشد.

در بستنی تخمیری، پایه فرآورده تخمیر می‌شود. حالا اگر در مخلوط این بستنی‌های تخمیری، از ماست که خودش شیر تخمیر شده با استارترهاست هم استفاده شود، به آن می‌گوییم بستنی ماستی! در واقع، پایه اولیه بستنی‌های ماستی همان شیر است که در روند تولید به آن استارترهایی که ماست تولید می‌کنند، می‌افزایند و دیگر مواد لازم برای مخلوط بستنی مانند شکر، چربی، مواد پایدارکننده و طعم‌دهنده‌ها را هم به آن اضافه می‌کنند.

بستنی ماستی جزو گروه لبنیات، البته با کمی تغییرات شیمیایی است که خواص بسیار مفید و فراوانی هم دارد. این بستنی، علاوه بر اینکه ترکیب‌های شیر را دارد، طی فرآیند تولید، غلیظ‌تر هم شده است و شاید بتوان تنها اشکال آن را کالری بالایش دانست.

7. نان بستنی اکسید تیتانیوم دارد؟

نان بستنی از مخلوط آب، آرد، نمک، مقدار کمی روغن و... تهیه می‌شود. ارزش غذایی آن به مقدار کم به نسبت مواد تشکیل‌دهنده از نظر نشاسته و املاح شبیه ارزش غذایی نان است. از ترکیب این مواد، خمیری بسیار شل در مقایسه با خمیر نان به دست می‌آید. این خمیر داخل قالب‌های مستطیل شکل خیلی داغی که عمقشان بسیار کم است و به اشکال متفاوت لوزی، چهارخانه، خطوط مورب و... هستند، ریخته می‌شود. در اثر حرارت قالب، خمیر خود را می‌گیرد و می‌پزد و در نهایت نان‌هایی نازک و ترد و شکننده تهیه می‌شود. نان بستنی قیفی هم به این روش تهیه می‌شود فقط قالب‌ها به شکل قیف هستند. برای اینکه نان‌های بستنی، حالتی براق و درخشنده داشته باشند، به آن‌ها ماده‌ای به نام اکسید تیتانیوم می‌افزایند. این ماده انواع مختلفی دارد و به دو نوع "غذایی" و "صنعتی" در بازار موجود است. در نوع غذایی، ماده اکسید تیتانیوم کیفیت و درجه خلوص بالایی دارد و مواد سمی و فلزات در آن موجود نیست، اما نکته مهم این است که باید بر اساس استاندارد و حد قابل مشخص و مجاز، از این ماده استفاده شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از آنجا که برخی از نان‌های بستنی داخل کارگاه‌ها تهیه و توزیع می‌شوند، ممکن است از نوع صنعتی این ماده که کیفیت خوبی ندارد یا بیش از مقدار مشخص شده، استفاده شود. از سوی دیگر چون اکسید تیتانیوم فرآورده‌ای وارداتی است، امکان واردات آن از کشورهای غیرقابل اطمینان وجود دارد. بیشتر کارخانه‌های مطمئن و معروف در تولید بستنی، نان بستنی را نیز خودشان تهیه می‌کنند. در این کارخانه‌ها بر روند تولید نان بستنی نظارت و کنترل انجام می‌شود اما روی کارگاه‌هایی که اقدام به تولید نان بستنی می‌کنند، نظارت و کنترلی وجود ندارد و از سوی دیگر به دلیل عدم نظارت و کنترل دقیق، برای تهیه نان بستنی از اکسید تیتانیوم غذایی یا صنعتی استفاده می‌شود. پس بستنی‌های نانی را از مکان‌های معتبر بخرید.

8. چوب بستنی چگونه تهیه می شود؟

گزارش های رسمی نشان می دهد بستنی در سبد مصرف خانوارهای ایرانی جایگاه ویژه ای ندارد ولی با این حال سالیانه ارز قابل توجهی برای تامین چوب بستنی صرف می شود. 95 درصد از چوب بستنی مورد نیاز صنایع بستنی سازی کشور از چین وارد می شود. به گفته فعالان صنف صنایع لبنی راه اندازی خط تولید چوب بستنی نیز به طور متوسط 3 میلیارد تومان هزینه به همراه دارد. براین اساس کارخانه های بستنی سازی کشور سالیانه 240 میلیارد تومان چوب بستنی به کشور وارد می کنند. قیمت واردات هر عدد چوب بستنی 8 تومان است. براین اساس سالانه حداقل 30 میلیارد چوب بستنی به کشور وارد می شود.

در حال حاضر تنها سه کارخانه واقع در کرج، زنجان و اصفهان چوب بستنی تولید می کنند. بررسی ها نشان می دهد خرید خط تولید چوب بستنی و راه اندازی آن بسته به تعداد تولید در ساعت و مارک بین 120 هزار دلار (مدل چینی با تولید 15 هزار عدد در ساعت) تا 6 میلیون یورو (مدل دانمارکی بیش از 50 هزار عدد در ساعت) قیمت دارد.
قیمت خط تولید کارخانه چوب بستنی نیز به طور متوسط 240 میلیون تومان برآورد می شود. خط تولید های مدرن چوب بستنی هم به طور متوسط هر ساعت توان تولید حداقل 20 هزار قطعه چوب بستنی را دارند. این میزان واردات چوب بستنی در کشور در شرایطی رقم می خورد که سرانه مصرف شیر و کالاهای لبنی در کشور به کمتر از 70 کیلوگرم رسیده است. میزان مصرف لبنیات در میان مردم ایران به طور متوسط 22 درصد کاهش یافته است.

9. چرا بعضی مواقع خوردن بستنی با نوعی سردرد همراه است؟

محققان به این نوع سردرد، "فریز مغزی" می‌گویند. وقتی خوراکی‌های سردی مانند بستنی یا آب بسیار سرد می‌خوریم، دمای سقف دهانمان که در حالت عادی گرم است به سرعت پایین می‌آید و باعث ایجاد اختلال در خون‌رسانی به این ناحیه و تحریک اعصابی می‌شود که باید خون را به مغز برسانند. با ایجاد اختلال در خون‌رسانی به مغز هم به وسیله تورم عروق اتفاق می‌افتد و به این ترتیب، اعصاب مغزی تحریک می‌شوند و سردرد به سراغمان می‌آید.

اگر طرفدار بستنی هستید و نمی‌توانید سردردهای پس از آن را تحمل کنید، نگران نباشید. متخصصان دانشگاه میشیگان می‌گویند اگر خوراکی‌های سرد را آهسته بخورید و اجازه دهید بدنتان خود را با دمای آن‌ها وفق دهد، از این‌گونه سردردها خلاص خواهید شد.


[ شنبه 93/12/2 ] [ 6:24 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]

واقعیت هایی در مورد لوازم آرایش و استفاده از آن

خوابیدن با آرایش چشم چه اشکالی دارد ؟
وقتی شما خواب هستید ممکن است ریمل به چشم شما نفوذ کند. شاید وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید چشم‌های شما خارش داشته باشد، قرمز شده باشد و قرنی? چشم شما خراش برداشته باشد یا عفونی شود. سعی کنید قبل از خواب، آرایش چشم خود را پاک کنید.

کدام یک از اینها اشع? فرابنفش خورشید را ممکن است به لب‌های شما جذب کند؟
رژ لب‌های خیلی براق و شفاف محافظت کمتری در برابر نور خورشید دارند و می‌توانند اشع? مخرب فرابنفش را جذب لب‌های شما کنند. اگر می‌خواهید لب‌های شما ظاهری مرطوب داشته باشد ابتدا یک رژ لب مات بزنید سپس روی آن را برق‌لب بزنید. از چرب‌لبی که SPF آن حداقل 30 باشد استفاده کنید.

لاک ناخن باعث می‌شود ناخن‌های شما لک شوند.
لاک ناخن، مخصوصاً لاک‌های تیره، ناخن‌های دست و پا را لک می‌کند و زردی یا تفییر رنگ ایجاد می‌کند. ناخن‌های لک‌شده رشد می‌کنند اما ممکن است چند ماه طول بکشد.

محصولات آرایشی ضدحساسیت واکنش حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
تنها به این دلیل که محصولی ادعا می‌کند ضدحساسیت است نمی‌توان نتیجه گرفت که شما به آن حساسیت نخواهید داشت. FDA هیچ استانداری برای استفاده از واژ? ضدحساسیت یا Hypoallergenic ندارد. بنابراین، تولیدکنندگان محصولات آرایشی لازم نیست ادعای خود را ثابت کنند. هر محصولی که برچسب ضدحساسیت داشت، مهم نیست که ترکیباتش چیست. هیچ محصول آرایشی نمی‌تواند تضمین کند که واکنش حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

طبق گفت? برخی کارشناسان، کدام محصول باید هر 3 ماه بک بار عوض شود؟
به دلیل بالا بودن خطر ابتلا به عفونت چشم، شما نمی‌توانید محصولات چشمی، مانند ریمل، خط چشم و سای? چشم، را تا مدت زمان طولانی که از محصولات دیگر استفاده می‌کنید، استعمال کنید. مواد آرایشی کرمی یا مایع می‌توانند باکتری را به راحتی پناه دهند. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند ریمل را هر 3 ماه یک بار عوض کنید. اگر ریمل خشک شد، آب یا براق دهان خود را برای مرطوب کردن به آن اضافه نکنید. این کار، می‌تواند باکتری تولید کند.

کدام یک از این عوامل باعث رشد باکتری در مواد آرایشی می‌شود؟
برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی و نوک انگشتان باکتری و دیگر میکروب‌ها را از پوست جمع می‌کنند. بنابراین، شریک شدن لوازم آرایش ممکن است به معنی شریک شدن باکتری باشد. (مرطوب کردن برس‌ها با بزاق دهان کار را بدتر می‌کند). قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور یا گرما می‌تواند موادنگهدارنده یا محافظ را از بین ببرد. این مواد با باکتری‌ها مبارزه می‌کنند. بنابراین، لوازم آرایش خود را در ماشین داغ نگذارید. اگر عفونت چشم دارید، مانند چشم‌صورتی، از محصولات آرایشی استفاده نکنید. هنگامی که متوجه عفونت چشم شدید محصولات آرایشی خود را، که آن زمان استفاده کرده بودید، دور بیندازید.

برخی مواد آرایشی که در امریکا تهیه می‌شوند سرب دارند.
با اینکه برخی از رژ لب‌ها مقدار کمی سرب دارند اما رژ لب فقط برای استعمال خارجی استفاده می‌شود و احتمالاً مقدار ناچیزی از آن قورت داده می‌شود. اگرچه، FDA به این نتیجه رسید که میزان سرب در رژ لب‌ها جای نگرانی ندارد، سازمان تصمیم گرفت آزمایشات بیشتری در این باره انجام دهد.

برخی محصولات آرایشی چشم که در کشورهای دیگر ساخته می‌شود میزان خطرناکی از سرب دارند.
سرمه نوع سنتی آرایش چشم است که شامل میزان زیادی سرب است. این ماده، به عنوان افزوده‌ در محصول آرایشی یا سایر محصولاتِ موردِ تأیید FDA، در امریکا مجوز استفاده ندارد اما به روش پستی یا آنلاین تبلیغ می‌شود. برخی انواع محصولات آرایش چشم ممکن است تحت عنوان سرمه برچسب خورده باشند تا بر سیاه بودن آن محصول دلالت داشته باشند اما این محصولات در واقع سرمه ندارند.

FDA هم? محصولات آرایشی را قبل از فروش عمومی تأیید می‌کند.
یک تولیدکنند? مواد آرایش می‌تواند محصولات خود را بدون تأیید FDA نیز به فروش برساند. سازمان FDA محصولات یا هیچ یک از ترکیبات آرایشی را بررسی و تأیید نمی‌کند؛ به استثناء افزودنی‌های رنگی که نیاز دارند بی‌خطر بودن آنها آزمایش شود.

تولیدکنندگان محصولات آرایشی باید آسیب‌های وارده ناشی از محصولاتش را گزارش دهد.
سازمان FDA تولیدگنندگان محصولات آرایشی را ایجاب نکرده است که اطلاعاتی در مورد هر گونه آسیبی ناشی از محصولاتشان به مشتریان ارائه دهند و تذکره‌ای منتشر نمی‌کنند اما می‌تواند توسط شرکت تولیدکننده تذکره درخواست کند. این سازمان تذکره‌های جاری را نیز بررسی می‌کند. اگر FDA در دادگاه ثابت کند که محصول خطرناک یا غیرقانونی است، محصول از سطح بازار جمع‌آوری و توقیف می‌شود.

کدام یک از آسیب‌های محصولات آرایشی بیشتر رواج دارد؟
خراش دادن چشم با برس ریمل شایع‌ترین آسیب مربوط به مواد آرایشی است. اگر خراش درمان نشود، این عارضه می‌تواند منجر به بروز عفونت چشم شود و عفونت نیز زخم باز قرنیه، ریختن مژه و حتی نابینایی را در پی دارد. برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی، هنگام رانندگی یا سوار بودن در وسیله‌ای متحرک ریمل نزنید.

کارخانه‌ای که ادعا کند یک محصول آرایشی فواید پزشکی دارد بر خلاف قانون عمل کرده است.
واژ? Cosmeceutical (آرایشی-درمانی) واژ? رایجی است که برای محصولی که برای زیبایی ساخته شده اما خواص درمانی هم دارد به کار می‌رود. با این حال، FDA محصولات را بر پای? کاربرد آرایشی یا درمانی آنها دسته‌بندی می‌کند. هیچ رست? ترکیبی از هر دوی اینها وجود ندارد. شرکتی که ادعا می‌کند FDA دارویی را به عنوان محصول آرایشی طبقه‌بندی کرده است احتمال دارد برخلاف قانون فدرال عمل کرده باشد.

هیچ مدرک معتبری مربوط به استفاده از محصولات آرایشی و ابتلا به سرطان وجود ندارد.
طبق گفت? انجمن سرطان امریکا و اطلاعاتی که هم اکنون در دسترس است، «شواهد کمی وجود دارد که می‌گویند استفاده از محصولات آرایشی یا قرار گرفتن در معرض ترکیبات مواد آرایشی در استفاد? معمول از این محصولات خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.» اما محصولات خاصی ممکن است به طور کامل مورد آزمایش قرار نگیرند. بنابراین، تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.


[ شنبه 93/12/2 ] [ 6:16 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]

چرا شعله عشق بعد از ازدواج فروکش میکند ؟!


زوجهای بیشماری شکایت میکنند که شعله عشقی که در آغاز رابطه شان بوده، فروکش کرده و خاموش شده است. خیلی ها آن را به گردن تفاوتهای بین دو طرف میاندازند که به مرور زمان و با شناخت بیشتر آنها را از هم دور میکند. موج "مردگی" که بعد از ماه های پرهیجان اول، رابطه را در خود غرق میکند، باعث میشود خیلی از زوجها امید خود را از دست داده و جای دیگری جز رابطه شان به دنبال آن هیجان بگردند. باوجود یافته های محققان که نشان میدهد 60-30 درصد از زوجها در نقطهای از زندگی مشترک خود اقدام به خیانت میکنند، دیگر زمان آن رسیده که علل فروکش کردن هیجان روابط را بررسی کنیم. واقعاً چه چیز باعث میشود آن شور و اشتیاق اولیه به بی علاقگی و بی تفاوتی تبدیل شود؟ چه چیزی تپش قلب شما از روی هیجان را به بی حوصلگی و نارضایتی تغییر میدهد؟

برای تشخیص علت جدا کردن زوجها از هم، خیلی خوب است که با مفهوم "پیوند خیالی" آشنا شوید. پیوند خیالی به نوعی ارتباط اطلاق میشود که بعنوان جایگزینی برای یک رابطه عاشقانه واقعی عمل میکند. این توهم ارتباط و نزدیکی به زوج این امکان را میدهد که با وجود فاصله احساسی، خیالی از عشق و دوست داشتن برای خود داشته باشند.

همانطور که زنی که پس از شش سال زندگی مشترک در حال جدایی بود، می گفت، "من از کودکی از تنها ماندن میترسیدم اما این را هم میدانستم که از نزدیک بودن به یک نفر دیگر هم میترسیدم. ازدواج مشکل من را حل کرد: شوهرم از نظر فیزیکی آنجا بود، پس لازم نبود که از تنها ماندن بترسم و من هم طوری رفتار میکردم که او را در فاصله ای از من نگه میداشت که از نظر احساسی برایم قابل تحمل باشد."

نزدیکی جسمی و فاصله احساسی از مشخصه های پیوند خیالی است. این پیوند زمانی شکل میگیرد که حس واقعی و جدی عشق، احترام و جاذبه با خیالات امنیت، ارتباط و محافظت جایگزین میشود. بااینکه همه اینها به نظر خصوصیاتی مثبت را یک ارتباط صمیمی میرساند اما جایگزین کردن یک اولویت فیزیکی میتواند هر رابطه صمیمی را خراب کند.

افرادیکه پیوند خیالی دارند، برنامه را به اتفاقات خودبخودی و امنیت را به عشق ترجیح میدهند. آنها سعی میکنند که با هم باشند اما بدون انرژی، استقلال و محبتی که روزی به زندگیشان رنگ میداد. خطر تلفیق زندگیمان با کسی دیگر این است که معمولاً احترام و علاقه ای که در ابتدا داشتیم را از دست میدهیم. حتی اینقدر صبر میکنیم که خودمان را هم در رابطه از دست میدهیم، به جای اینکه ویژگیهای خاصی که به ما اعتمادبه نفس میداد و باعث جذب شدن همسرمان به ما شده بود را حفظ کنیم. وقتی زوجها این حسهای واقعی را به هم از دست میدهند، به جای اینکه با این روند مخرب مبارزه کنند، یا رابطه را دور می اندازند یا عمیقتر در خیال ترس از دست دادن همدیگر و تنها ماندن فرو میروند. خوشبختانه این احساسات و هیجانات قابل برگشت هستند.

پیوندهای خیالی به صورت دائم وجود دارند. بعضی زوجها در این خیالات عمیقتر میشوند. بیشتر افراد بین لحظاتی که واقعاً صمیمی و نزدیک هستند و لحظاتی که خیال را جایگزین عشق واقعی میکنند، در نوسانند. با تشخیص میزان درگیر کردن خودتان در پیوند خیالی میتوانید با عادات و رفتارهای منفی مبارزه کرده و مراحلی جدید و هیجان انگیز از رابطه تان را تجربه کنید. در زیر به چند راه اصلی به شما معرفی میکنیم که کمکتان میکند بفهمید تا چه اندازه درگیر پیوند خیالی شده اید و چطور با آن مبارزه کنید.

از دست دادن جاذبه جنسی: وقتی در پیوند خیالی باشیم، به مرور زمان مقداری جاذبه جنسیمان به او را از دست میدهیم. تکیه کردن به کسی برای اینکه از ما مراقبت کند یا ما از او مراقبت کنیم، فشار سنگینی بر رابطه مان وارد میکند. کمکم آن فرد را جزئی از خودمان میبینیم و در آن چارچوب، شعله آن عشق که ما را به سمت هم کشیده بود، کمتر میشود. وقتی به طرفمان بعنوان فردی مستقل با شخصیتی جذاب نگاه کنیم، هیجان همیشه در رابطه مان خواهد ماند.

تلفیق هویتها: آیا وقتی به رابطه تان نگاه میکنید، میتوانید راههایی که شما و همسرتان پا روی مرزهای همدیگر میگذارید را تشخیص دهید؟ آیا به جای اینکه بگویید، «او» یا «من»، میگویید «ما»؟ حفظ استقلال شخصیتهایمان در رابطه، بهترین راه برای حفظ جذابیت طرف مقابلمان است، این جدا کردن شخصیتها از هم نه تنها شما را از هم دورتر نکرده بلکه باعث میشود همسرتان جذابیت بیشتری برایتان داشته باشد. موقعیتی که برای بار اول عاشق میشوید را در نظر بگیرید. براساس همان خصوصیات و ویژگیهای خاص و منحصر به فرد است که جذب طرف مقابلتان میشوید. استقلال شخصیت اوست که علاقه و احترام در شما ایجاد کرده و شما را به سمت او میکشاند.

فراموش کردن خود و رسیدگی کمتر به خودتان: وقتی به درجه ای از آسایش و راحتی در رابطه میرسیم، کمتر به ظاهر خودمان توجه میکنیم. دیگر بدون توجه و ملاحظه رفتار کرده و خیلی اوقات ممکن است موجب آزرده خاطر شدن همسرمان شویم. ممکن است وزنمان بالا رود، عادتهایی ناسالم پیدا کینم، کمتر ورزش کنیم و بیشتر تنقلات بخوریم. این عادتها فقط از روی راحتی و آسایش نیست. اینها روشهایی برای محافظت از خودمان از نزدیکی مداوم است. این عادتها معمولاً اعتمادبه نفس ما را از بین برده طرفمان را از ما دور میکند.

نداشتن فعالیتهای اشتراکی: معمولاً در ابتدای رابطه همه ما هیجان داریم که چیزهای جدید را با هم امتحان کنیم و ماجراهای جدید را تجربه کنیم. وقتی رابطه به شکل عادت درمی آید، درمقابل تجربیات جدید مقاومت میکنیم. بدگمان تر و انتقادی تر میشویم و تمایل کمتری برای انجام فعالیتهای مشترک با همسرمان نشان میدهیم. خیلی مهم است که علایق همسرتان را در نظر داشته و فعالیتهایی که هر دو از آن لذت میبرید را در کنار هم انجام دهید. عشق در خلاء نمیتواند وجود داشته باشد. کمی سرعت زندگیتان را پایینتر بیاورید و برای حرفزدن و ارتباط برقرار کردن با هم وقت بگذارید تا بتوانید صمیمیتتان را حفظ کنید. انجام کارهایی که به همسرتان نشان دهد دوستش دارید، به روشن نگه داشتن شعله عشقتان کمک میکند.

ارتباط شخصی کمتر: وقتی برای حرف زدن با همسرتان وقت میگذارید، آیا درمورد چیزهایی معنادار حرف میزنید؟ آیا گفتگوهایتان بیشتر حالت عملی و کاری گرفته و رنگ دوستی ندارد؟ خیلی مهم است که زندگیهایمان را با کسانی که دوست داریم تقسیم کنیم. بااینکار میتوانیم خیلی بیشتر آنها را بشناسیم. با این روش آنها را به صورت افرادی مستقل از خودمان میبینیم. این کمکمان میکند آنها را نه به اجبار بلکه به اندازهای واقعی دوست داشته باشیم. کمک میکند دوستی بین خودمان ایجاد کنیم که وقتی میخواهیم حرفی به همسرمان بزنیم، کمتر انتقادی رفتار کرده و وقتی طرفمان نظر خودش را به ما میگوید، حالت دفاعی به خودمان نگیریم. همه این تلاشها، عشق را در رابطه مان تقویت کرده و جاذبه میانمان را بالا میبرد.

فرو خوردن خشم: وقتی برای مدتی طولانی با کسی باشیم، خصوصیات منفی آنها را لیست کرده و طوری ضد او میشویم که ما را نسبت به او بدگمان میکند. اگر کینه یا خشمی را در خودتان احساس میکنید، سعی کنید بفهمید. آیا به طریقی ملایم آن را بیرون می ریزید؟ کنار آمدن با مشکلات از جایگاهی عاقلانه باعث میشود حس محبت و دوست داشتنتان را از بین نبرید. شاید ارتباط و گفتگوی صادقانه سخت باشد اما کمکتان میکند همسرتان را بهتر بشناسید تااینکه بخواهید با عینک بدبینی به او نگاه کنید. وقتی عادت کنیم احساساتمان را در خودمان بریزیم و به جای مطرح کردن آنها با همسرمان، بر علیه او جبهه بگیریم، روی یخ اسکیت کرده ایم. حتی وقتی کمکم احساس نزدیکی کنیم، به محض اینکه همسرمان کاری کند که دوست نداریم، دوباره حالت انتقادی میگیریم. وقتی بتوانیم آزادانه چیزهایی که اذیتمان میکند را به همسرمان بگوییم، خیلی راحت تر میتوانیم آن مسائل را فراموش کرده و از دلمان بیرون بریزیم. هرچه توانایی خودمان برای چنین رفتاری را تقویت کنیم، احساس نزدیکی احساسی بیشتری به همسرمان خواهیم کرد. مزیت انعکاس دادن افکار و احساساتمان این است که دیگر به بدگمانی به همسرمان نگاه نمیکنیم.

وقتی نتوانیم این کار را بکنیم، ارتباط احساسی ما با او کمکم از بین رفته و تنها چیزی که برایمان باقی میماند همان پیوند خیالی است. برای برگرداندن شور و عشق به رابطه مان فقط کافی است کارهای کوچکی انجام دهیم که به همسرمان نشان دهیم برای کسی که هست دوستش داریم. اگر هر روز برای مقابله با این رفتارهای عادتی قدم برداریم، به سمت ارتباطی رضایت بخش تر و توام با دوست داشتن خواهیم رفت.


[ شنبه 93/12/2 ] [ 6:12 عصر ] [ سعادت ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 66688